
Strojna Obdelava Motorjev: Pogled v Srce Naše Delavnice
4 julija, 2025
Servis in Polnjenje Avto Klime: Več kot le “dolivanje freona”
7 julija, 2025Opažate, da morate med servisi redno dolivati motorno olje? Povečana poraba olja je ena najpogostejših skrbi lastnikov vozil in simptom, ki ga nikakor ne smete ignorirati. Medtem ko je minimalna poraba olja pri nekaterih motorjih normalna, lahko čezmerno izginjanje olja kaže na resnejše težave.
V našem servisu v Mariboru se pogosto srečujemo z vprašanjem: “Zakaj moj avto ‘kuri’ olje?”. V tem članku bomo raziskali glavne vzroke, od preprostih do tistih, ki zahtevajo strokovno posredovanje.
Zunanja puščanja kot vzrok za povečano porabo olja
Preden pomislimo na najslabše, je ključno preveriti, ali olje morda pušča iz motorja. Tudi majhno, a konstantno puščanje lahko povzroči opazen padec nivoja olja. Najpogostejša mesta puščanja so:
- Tesnilo pokrova ventilov: Sčasoma postane trdo in krhko.
- Tesnilo oljne kadi (karterja): Lahko se poškoduje ali dotraja.
- Semeringi (tesnila) glavne gredi: Puščanje na teh mestih je težje opaziti.
Notranji vzroki: Zakaj motor porablja olje?
Če zunanjih puščanj ni, potem motor olje porablja interno – zadeva ga skupaj z gorivom. To so najpogostejši krivci:
Obrabljeni ali zalepljeni batni obročki
To je klasičen vzrok za povečano porabo olja. Batni obročki imajo dve glavni nalogi: tesnjenje zgorevalnega prostora in odvajanje odvečnega olja s sten valja. Če so obrabljeni ali “zalepljeni” zaradi karbonskih oblog, olje ostane na stenah valja in zgori med delovnim taktom. Rešitev pogosto zahteva resnejše popravilo, ki vključuje tudi strojno obdelavo motorja.
Obrabljena vodila ventilov in “tefloni”
Na vsakem ventilu so majhna tesnila (semeringi ventilov ali “tefloni”), ki preprečujejo, da bi olje iz glave motorja stekalo v valje. S starostjo ta tesnila otrdijo in ne tesnijo več dobro, kar povzroči porabo olja, še posebej opazno pri zaviranju z motorjem.
Težave s turbopolnilnikom
Pri motorjih s turbopolnilnikom je lahko krivec tudi turbina. Če so tesnila znotraj turbine obrabljena, lahko olje uhaja v sesalni ali izpušni sistem. To pogosto spremlja modrikast dim iz izpuha, zlasti pri pospeševanju.
Zamašen PCV sistem (odzračevanje motorja)
Sistem za odzračevanje ohišja ročične gredi (PCV) uravnava tlak v motorju. Če se ventil tega sistema zamaši, se tlak v motorju poveča. Ta nadtlak lahko potisne olje mimo tesnil, ki bi sicer normalno tesnila. To je pogosto spregledan, a relativno enostavno rešljiv vzrok.
Naša diagnostika za povečano porabo olja
Povečana poraba olja je le simptom. Naš pristop je, da vedno najprej poiščemo točen vzrok težave. Diagnostični postopek vključuje:
- Natančen vizualni pregled: Iskanje sledi zunanjih puščanj.
- Merjenje kompresije: Slabi rezultati lahko kažejo na težave z bati ali ventili.
- Test tesnosti cilindrov (leak-down test): Pokaže nam, KJE točno v valju se izgublja tlak.
- Endoskopija motorja: S kamero pogledamo v notranjost valjev in ocenimo stanje batov in sten.
Ne dovolite, da vas skrbi poraba olja. Pravilna diagnoza je ključ do pravilne in cenovno učinkovite rešitve. Če ste opazili katerega od opisanih simptomov, nas kontaktirajte za posvet. Z veseljem bomo pomagali.