
Avto trese pri višji hitrosti
2 septembra, 2025Cviljenje, škripanje, ropotanje… Kaj vam sporočajo zavore?
Zavore so običajno tihi delovni partner. Svoje ključno delo opravljajo brez pompa… dokler ne spregovorijo. In ko spregovorijo, to običajno ni z nežnim glasom. Vsak čuden zvok pri zaviranju je neposredno sporočilo, ki ga je pametno razumeti.
Namesto da povečate glasnost radia, raje prisluhnite. Pojasnili bomo, kaj pomenijo različni zvoki izpod vaših koles.
Tisto nadležno, visoko piskanje: Je čas za paniko?
Ne, za paniko običajno ni razloga. Gre za najbolj pogost zvok, ki ima dva glavna vzroka:
- Indikator obrabe: Večina zavornih ploščic ima vgrajen majhen kovinski jeziček, ki ob koncu življenjske dobe ploščice prične drgniti ob disk. To visoko piskanje je namerno opozorilo: “Pozdravljen, čas je za menjavo!”
- Umazanija ali vlaga: Včasih je vzrok le prah ali jutranja vlaga, ki povzroči kratkotrajno piskanje, ki kmalu izgine.

Globlji, grozeči zvok: “Brušenje” kovine ob kovino
Če je zvok globok, grob in ga lahko skoraj občutite v pedalu, je situacija resna. To pomeni, da je obloga na ploščici popolnoma izrabljena in sedaj ob disk drgne njen kovinski nosilec.
To ne le uničuje disk, ampak je tudi izjemno nevarno, saj je zavorna moč drastično zmanjšana. V tem primeru takoj poiščite pomoč mehanika.
“Klenk” ali top udarec ob začetku zaviranja
Če ob prvem dotiku pedala zaslišite top udarec, to običajno ne pomeni obrabe, ampak zračnost v sistemu – na primer v vodilih zavorne čeljusti. Tudi to je znak, da je potreben pregled.
Ne ignorirajte glasu svojega avtomobila. Vsak ponavljajoč se in čuden zvok pri zaviranju je klic na pomoč. Za strokovno diagnozo in servis zavor nas kontaktirajte. Prisluhnili bomo vašemu avtu in poskrbeli za vašo varnost.